گردشگری

گردشگری

گردشگری

گردشگری

  • ۰
  • ۰

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی تا قبرس جنوبی

قبرس شهری متمدن و تاریخی با داشتن آب و هوای معتدل، سواحل زیبا، کوه‌های جنگلی و دره‌های سرسبز و چشم‌نواز مقصد بسیار هیجان انگیز برای گردشگران و توریست ها می باشد،  قبرس سرزمینی کهن و زیبا با تاریخی غنی و طولانی گنجینه ای از آثار باارزش تاریخی که علاقه مندان زیادی را بسوی خود جذب کرده است. در مقاله قبلی آس چارتر به معرفی کشور جزیره ای قبرس پرداخته بود و در این مقاله قصد دارد به معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی از قبرس شمالی گرفته تا قبرس جنوبی، جاذبه هایی همچون: قلعه سنت هیلاریون، کلیسای آگیوس لازاروس، صومعه کیکوس، پارک باستان شناسی، کاتو پافوس، صخره آفرودیت، قلعه پافوس، کوه المپوس، قلعه کلوسی، آرامگاه پادشاهان، ساحل نیسی و... می پردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید رزرو بلیط چارتر هواپیما خارجی تهران نیکوزیا خود را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

قلعه سنت هیلاریون

یکی از بهترین و غنی ترین جاذبه های قبرس شمالی قلعه‌ای با شکوه زیبا و تاریخی سنت هیلاریون است. قدمت قلعه سنت هیلاریون یه قرن یازدهم باز می گردد و توسط بیزانسی‌ها و صلیبیون در نزدیکی شهر گیرنه ساخته شده است. قلعه سنت هیلاریون از نام یکی راهبان در قرن ۱۰ میلادی گرفته شده است، این قلعه دارای معماری بی نظیری است و در قرن یازدهم میلادی توسط بیزانسی‌ها به این قلعه برج و بارو اضافه شد. قلعه سنت هیلاریون بعنوان عبادتگاه از آن استفاده می شده است و همچنین وظیفه دفاع از جزیره  را در برابر دزدان دریایی عرب داشته است. قلعه سنت هیلاریون در ارتفاع ۷۳۲ متر از سطح زمین قرار گرفته است، به همین خاطر این قلعه دارای چشم‌اندازهایی بی نظیر و تماشایی می باشد.

دهکده اومودوس

دهکده اومودوس از دیگر بناهای تاریخی در قبرس جنوبی می باشد،  دهکده اومودوس علاوه بر تاریخی بودن از زیباترین جاذبه های دیدنی در قبرس بشمار می رود، دهکده اومودوس در منطقه تاکستانی معروف لیماسول قرار گرفته است، دهکده‌ای با درختان میوه و تاک‌های خوشمزه که از معروف ترین شراب ها را دارد. این دهکده زیبا دارای معماری بی نظیری می باشد، خیابان‌های سنگ‌ فرش شده، خانه‌های سنگی، باغ‌های سرسبز، صومعه صلیب مقدس مربوط به قرن هفدهم که در این دهکده ی زیبا قرار دارد، در این دهکده امکانات رفاهی همچون رستوران‌ها و کافه‌های سنتی فراوان و هتل برای اقامت وجود دارد. همچنین این دهکده دارای مردمی صمیمیی و مهمان نوازی می باشد بومیان این منطقه از بازدیدکنندگان با نوشیدنی‌های محلی و میوه‌ استقبال می کنند.

 

  • ۰۳/۰۲/۱۱
  • مهدی پیل پایه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی