گردشگری

گردشگری

گردشگری

گردشگری

۲۰ مطلب در فروردين ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

جذابیت دریایی کیش

جذابیت دریایی کیش

اگر اهل چالش‌های غواصی نیستید و دوست دارید در آرامش کامل شاهد ماهی‌های رنگارنگ خلیج فارس باشید، پیشنهاد آس چارتر به شما، آکواریوم کیش است. این آکواریوم وسیع، گزیده‌ای از دنیای بی‌کران دریای جنوب است که شما را به ماجراجویی در دنیای زیر آب بدون چالش‌های غواصی دعوت می‌کند. شما می توانید برای رزرو بلیط هواپیما چارتر ارزان به سایت آس چارتر مراجعه کنید.

آکواریوم کیش

در کنار جذابیت‌ های روی آب و زیبایی‌های بصری، جهان زیر آب دریا نیز بسیار قابل توجه است. دنیایی که در آن، رنگ‌های جدید خواهید دید و از تماشای تنوع ماهی‌ها، گیاهان و سایر آبزی‌های خوش‌رنگ‌ ولعاب به وجد خواهید آمد.

اگر قصد سفر به کیش دارید آس چارتر کنار شماست تا بلیط لحظه آخری هواپیما کیش و یا بلیط هواپیما ارزان قیمت را به شما ارایه دهد تا از هزینه های شما اضافی شما کاسته شود.

  • مهدی پیل پایه
  • ۰
  • ۰

ونکوور با جمعیتی حدود 2.600 نفر، مهم ترین و پرجمعیت ترین شهر بریتیش کلمبیا است که در ساحل غربی کانادا واقع شده است. سالانه هزاران گردشگر از ونکوور بازدید می کنند، شکی نیست که ونکوور یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در کانادا و جهان است. اگر به دنبال یک تعطیلات هیجان انگیز هستید، بهتر است تعطیلات خود را در ساحل بگذرانید و ورزش های آبی مانند قایقرانی و موج سواری را امتحان کنید و اگر به دنبال ورزش های زمستانی هستید، می توانید سری به کوه ها و پیست های اسکی بزنید، جالب است بدانید ونکوور و در رتبه بندی و ارزیابی های بین المللی بین شهرها یکی از قابل سکونت ترین شهرهای کانادا بشمار می رود. در ادامه شما را با بهترین جاذبه های گردشگری ونکوور آشنا می کنیم. بلیط هواپیما تهران اصفهان را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

  • مهدی پیل پایه
  • ۰
  • ۰

قوانین اعطای ستاره به هتل‌ها

اعطای ستاره به هتل‌ ها یک سیستم ارزیابی و رتبه‌بندی است که توسط ادارات و سازمان‌های مختلف گردشگری و صنعت هتل‌داری در سراسر جهان تعیین می‌شود. این سیستم به مسافران کمک می‌کند تا هتل‌ ها را بر اساس استانداردهای مشخص ارزیابی کنند و اقدام به انتخاب هتل مناسبی برای اقامت خود کنند. رتبه‌بندی هتل‌ها به شکل ستاره‌ها یا امتیازهای عددی (مانند 1 تا 5) صورت می‌گیرد.

در برخی کشورها، سازمان‌ های دولتی یا خصوصی مسئول اعطای ستاره به هتل‌ها هستند. این ستاره‌ها یا امتیازات بر اساس سیستم‌های خاصی مانند AAA در ایالات متحده، در فرانسه، یا کشورهای مختلفی که استانداردهای مشخصی برای هتل‌ها تعیین می‌کنند، معرفی می‌شوند. در نهایت، مشتریان می‌توانند از این امتیازات و نظرات دیگران برای انتخاب هتلی که به نیازهای خود می‌پردازد، بهره ببرند.

انواع هتل‌ها,هتل‌ های پنج‌ ستاره,هتل‌ های چهارستاره

  • مهدی پیل پایه
  • ۰
  • ۰

کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی

مشهد دومین کلان شهر ایران که یکی از مقاصد گردشگری و جاذبه تورسیتی سیاحتی و زیارتی می باشد، مشهد بخاطر وجود مطهر آقا امام رضا سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر و مسافر از خارج و داخل ایران می باشد. وجود جاذبه های طبیعی، تفریحی، گردشگری و تاریخی بسیار زیاد و داشتن بهترین امکانات رفاهی مشهد را نسبت به دیگر شهرهای ایران متمایز کرده است. یکی دیگر مکان های دیدنی در مشهد کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی می باشد، که در ادامه آس چارتر به معرفی آن خواهد پرداخت. با تهیه بلیط هواپیما تهران مشهد از سایت آس چارتر ازمزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

  • مهدی پیل پایه
  • ۰
  • ۰

هتل آتلانتیس دبی

پیش گفتاری بر گردشگری دبی – امارات

دبی، شهری بی‌نظیر و مدرن در کشور امارات متحده عربی، به‌عنوان یکی از پرجاذبه‌ترین مقاصد گردشگری جهان شناخته می‌شود. این شهر، با ترکیب شگفتی‌های معماری مدرن، برج‌های آسمانی، صحرای خشک و ساحل‌های زیبا، جذب گردشگران از سرتاسر سرزمین‌های دور و نزدیک را به خود اختصاص داده است.

دبی نه‌تنها به‌عنوان یک مرکز مالی و تجاری مهم در خاورمیانه شناخته می‌شود، بلکه همچنین به‌عنوان یک مقصد تفریحی و خرید فوق‌العاده نیز شناخته می‌شود. با رستوران‌های برجسته جهانی، مراکز خرید لوکس، پارک‌های تفریحی بزرگ و مهم‌تر از همه، هتل‌ها و منتجه‌های لوکس، دبی تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای گردشگران ارائه می‌دهد. این شهر تاریخی غنی، فرهنگ‌های متعدد و همچنین مهم‌ترین بخش آن، مهم‌ترین نکته از نگاه گردشگران، مهم‌ترین نکته از نگاه گردشگران، یک میزبانی گرم و مهربان است که تجربه یک سفر عالی را فراهم می‌کند.بلیط هواپیما مشهد شیراز را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

  • مهدی پیل پایه
  • ۰
  • ۰

جاذبه های ایران

زیگورات چغازنبیل

زیگورات چغازنبیل از دیگر آثار تاریخی دیدنی از تاریخ و تمدن با شکوه ایران می باشد، چغازنبیل از آثار بجا مانده از شهر باستانی دور اونتاش می باشد، این شهر متعلق به ۳۲۰۰ سال و مربوط به تمدن عیلامی ها است، این مکان در گذشته پرستشگاهی برای عیلامیها بود، که برای ستایش ایزد نگهبان شوش به نام ایتشوشیناک ساخته شده بود. زیگورات چغازنبیل قدیمی ترین بنای تاریخی شناخته شده در ایران که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. با تهیه بلیط هواپیما ارزان مشهد آبادان یا بلیط چارتر تهران آبادان از سایت آس چارتر از تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

 

غارعلیصدر

یکی از منحصربفردترین جاذبه های طبیعی در ایران، غار علیصدر می باشد. این غار یکی بزر‌گ ‌ترین غارهای آبی جهان محسوب می شود، که قدمت آن به دوران دوم زمین ‌شناسی یا ژوارسیک به ۱۹۰-۱۳۶ میلیون سال قبل باز‌می‌ گردد. این غار دارای دالان‌های زیبا پرپیچ ‌و‌خم و دهلیزهای متعدد و چشم ‌نوازی می باشد که شما را حیرت ‌زده خواهد کرد. درون غار علیصدر از مجموعه رشته آب ‌ها دریاچه‌هایی به وجود آمده‌ است که می توانید با قایق در این دریاچه ها به تفریح بپردازید. غار علیصدر بعنوان بیست و سومین یک اثر طبیعی ملی در سال ۱۳۸۷ به ثبت رسیده است.

 

آثار ملی ایران

تپه سیلک

تپه سیلک بعنوان یکی از قدیمی ‌ترین نیایشگاه مردمان باستانی ایران بوده است، که در سال 1310 شمسی در جنوب غربی کاشان کشف گردید، تپه سیلک قدمتی بیش از 8000 سال دارد و مربوط به دوره قبل از میلاد می باشد و قدیمی ترین سکونت ‌گاه‌ فلات مرکزی ایران و قدیمی ترین تمدن‌ شناخته ‌شده در جهان محسوب می شود. تپه سیلک، این منطقه‌ ای باستانی آثار با ارزشی ار دوران مختلف تاریخی همچون عصر نوسنگی، عصر مس و سنگ، دوران شهرنشینی، عصر آهن و دوره ماد را در خود جای داده است. این بنای باستانی در تاریخ ۲۴ شهریور سال  ۱۳۱۰ با شماره ۳۸ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

 

علم کوه

از دیگر آثار طبیعی ملی ایران علم‌ کوه می باشد، این کوه دومین قله مرتفع ایران است که حدود 4850 متر ارتفاع دارد. این کوه هرساله محل صعود کوهنوردان و صخره نوردان از سراسر کشور و سایر نقاط جهان می باشد و جز مناطقی است که تحت حفاظت سازمان محیط زیست ایران قرار دارد، این اثر طبیعی همچنین زیستگاه گونه های جانوری نظیر کل و بز، خرس قهوه ای، پلنگ، گرگ، شغال، روباه، کبک دری می باشد و پوشش گیاهی آن نیز شامل ارس خزنده، گیاهان بالشتکی مثل کلاه میرحسن، چوبک و گون است. این کوه بعنوان یک اثر طبیعی و ملی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

بقعه دانیال نبی

یکی از بناهای تاریخی در ایران که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، آرامگاه دانیال نبی می باشد. این آرامگاه در سال ۱۲۴۹ شمسی به دستور روحانی شیعه جعفر شوشتری و توسط حاج ملاحسین معمار در شهر قدیمی شوش ساخته شد. این بنا از مهم ترین جاهای دیدنی شوش است که برای مردم این منطقه بسیار قابل احترام و با ارزش است و از زائران مسلمان و غیرمسلمان از داخل و خارج از کشور از این آرامگاه بازدید می کنند. دانیال یکی از پیامبران بنی‌اسرائیل کی باشد که در قرن هفتم قبل از میلاد در این منطقه زندگی می کرده است، این آرامگاه از نظر معماری دارای معماری متفاوتی می باشد و دارای گنبدی منحصر‌به ‌فرد مخروطی شکل است که بسیار جذاب و دیدنی می باشد. این ارامگاه در سال 1310 در فهرست آثار ملی ایران  قرار گرفت.

 

آثار ملی ایران

  • مهدی پیل پایه
  • ۰
  • ۰

هتل کویر زاهدان

هتل کویر زاهدان

هتل کویر یک هتل 2 ستاره در در سه طبقه در سال 1360 در شهر زاهدان در مرکز شهر تأسیس شده است، این هتل دارای 50 باب اتاق می باشد. این هتل از نظر موقیعتی به فرودگاه، راه آهن زاهدان و میدان آزادی، بانک، پارک شادی، و کنسولگری پاکستان قرار گرفته است، همچنین این هتل دارای پارکینگ رایگان برای گردشگران است. این هتل دارای امکانات رفاهی زیادی از جمله: سرویس بهداشتی اختصاصی، اسپلیت، ترانسفر فرودگاهی، گشت های داخل شهری، صندوق امانات، رستوران و کافی ‌شاپ و ... می باشد.

آدرس هتل کویر: زاهدان، میدان آزادی، نبش خیابان کفعمی جنوبی

هتل های زاهدان

هتل جهانگردی زاهدان

از دیگر هتل های 3 ستاره زاهدان می توان به هتل جهانگردی زاهدان اشاره کرد، این هتل دارای 37 واحد اقامتی و امکاناتی نظیر: نمازخانه، سالن همایش، جعبه کمک های اولیه، سالن بیلیارد رایگان، کپسول آتش‌نشانی در لابی و راهرو، اینترنت رایگان و نامحدود در لابی، روم سرویس، لباسشویی، اطفای حریق، صندوق امانات، اعلام حریق،  خود پرداز، خدمات خانه‌ داری، رستوران ایرانی،  تلویزیون،  ذیرش 24 ساعته، پارکینگ روباز، کافی‌شاپ فضای باز،  تاکسی سرویس، دستگاه واکس کفش، رمپ، اتاق چمدان می باشد. امکانات اتاق های هتل نیز شامل: تلویزیون، تلفن، مبلمان، یخچال، مینی بارغیررایگان، اسپیلت‌، دوش،  سشوار، حوله، کمد لباس می باشد. این هتل از نظر موقعیتی به بازارچه سرپوش و بازار رسولی و باغ گراناز نزدیک می باشد. برای خرید بلیط پرواز تهران زاهدان یا بلیط چارتر زاهدان تهران به سایت خرید بلیط چارتر ارزان قیمت مراجعه کنید.

آدرس هتل جهانگردی: زاهدان، میدان میرجاوه، خیابان جام جم، مقابل بیمارستان خاتم

هتل های زاهدان

  • مهدی پیل پایه
  • ۰
  • ۰

خانه شوریده شیراز

خانه شوریده شیراز

خانه شوریده شیرازی از دیگر خانه‌های متعلق به دوره حکومت قاجاریان در شیراز است. این خانه در گذشته به شاعر برجسته عهد قاجار، محمد تقی شیرازی، ملقب به شوریده شیرازی تعلق داشت که محل رفت و آمد اشراف و بزرگان شهر شیراز بوده است و امروزه از معروف‌ ترین خانه‌های تاریخی شیراز به شمار می ‌رود، خانه شوریده شیرازی دارای المان‌های تزئینی از جمله کاشی‌کاری‌های بسیار زیبا، ارسی‌های چوبی، گچ‌ بری‌های خیره کننده و سقف‌های چوبی می باشد.

آدرس خانه شوریده: محله سرباغ، کوچه هفت پیچ، منشعب از بازار حاج زینل

بلیط چارتر مشهد شیراز

خانه نصیر الملک شیراز

از دیگر خانه های تاریخی شیراز که متعلق به دوران قاجار می باشد، خانه نصیرالملک و متعلق به میرزا حسنعلی ‌خان نصیر الملک فرزند قوام الملک از حاکمان فارس در دوره حکومت قاجار بوده است. خانه نصیرالملک شامل دو حیاط است، که در بخش‌های شمالی و جنوبی آن قرار گرفته ‌اند. این خانه همچنین شامل بخش هایی نظیر: تالار اصلی یا آینه خانه، اتاق‌ها، حیاط اندرونی، حیاط بیرونی و زیرزمین می باشد. در تالار اصلی و اتاق‌ها تزیینات زیبایی از گچبری‌ها و آینه‌کاری‌ها به چشم می‌ خورند. طاقچه اتاق‌ها با ترکیب نقش و نگارهای اصیل ایرانی و اروپایی تزیین شده‌اند و سقف‌ها را با نقاشی‌های اروپایی تزئین کرده اند. این خانه در نزدیکی نارنجستان قوام، سرای مشیر، خانه منطقی نژاد، خانه فروغ الملک، آرامگاه بی بی دختران وآرامگاه سیبویه می باشد. خانه نصیزالملک در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۵۴ با شماره ۱۰۶۸ به ثبت آثار ملی ایران رسیده است. برای خرید بلیط پرواز مسقط شیراز یا بلیط چارتر استانبول شیراز را از سایت بلیط پرواز خارجی خریداری کنید.

آدرس خانه نصیر الملک: گود عربان، خیابان لطفعلی خان زند، خیابان ۳۷، روبه ‌روی مسجد نصیرالملک

خانه محتشم شیراز

از دیگر خانه های تاریخی شیراز که قدمت آن به دوران زندیه و قاجار می ‌رسد، خانه محتشم دارای یک ورودی اصلی با طولی حدود 7 متر و تزییناتی از جنس کاشی کاری و دو ورودی فرعی از بن بست شمالی می باشد. همچنین خانه محتشم در نزدیکی ارگ کریم خان واقع شده است که از بناهای ارزشمند شیراز محسوب می شود. این خانه تاریخی در تاریخ ۲ آبان ۱۳۵۶ به شماره ۱۵۵۷ به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

آدرس خانه محتشم: بلوار کریم خان زند، خیابان انوری، روبه ‌روی دیوانخانه کریمخانی و هم‌جوار با ارگ کریم خانی

خانه محتشم شیراز

  • مهدی پیل پایه
  • ۰
  • ۰

مناطق باستان شناسی مشهد

مشهد شهر مذهبی و باستانی در ایران که سالانه بخاطر وجود ارزشمند امام هشتم شیعیان میزبان میلیون ها مسافر و گردشگر از تمام نقاط ایران و حتی جهان می باشد، شهر مشهد به دلیل فرهنگ و تاریخ قدیمی و با اهمیتش، بناهای تاریخی زیادی دارد که این روزها به موزه و جاذبه‌های خاص تبدیل شده است. در این مقاله آس چارتر به معرفی مناطق باستان شناسی مشهد می پردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید، آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با خرید بلیط هواپیما ارزان اصفهان مشهد یا بلیط چارتر تهران مشهد سفری ارزان و با کیفیتی را تجربه کنید.

مناطق باستان شناسی مشهد

تپه باستانی پاژ

یکی از مناطق باستانی در مشهد روستای پاژ می باشد، این روستا با مساحت حدود 800 هکتار بر فراز کوهی باستانی به نام تپه پاژ در حدود 20 کیلومتری بزرگراه مشهد به کلات واقع شده است. قدمت این روستا به قرن چهارم هجری قمری برمی گردد، اما نشانه هایی وجود دارد که قدمت آن به اوایل قرون اسلامی نیز می رسد. که این بنا به مرور زمان ویران شده است و در اواخر دوره قاجار خانه هایی بر روی بقایای این قلعه ساخته شده است. در شمال غربی روستا دو کوه باستانی به ابعاد 45 و65 متر دیده می شود که ارتفاع آن  12 متر است. در گذشته، این قلعه محل اصلی و هسته مرکزی روستای پاژ بوده است و برای جلوگیری از ورود بیگانگان و مهاجمان به قلعه، خندقی در اطراف آن کنده بودند و پر از آب می کردند تا دشمن نتواند وارد قلعه شود. تپه باستانی پاژ در سال 1357 کشف و در سال 1379 به همت سازمان میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. در دل این تپه باستانی آثاری مختلف از دوره پارت، دوره اشکانی و اسلامی کشف شده است، که نشان دهنده پیشینه تاریخی این منطقه در قرن نهم و دهم هجری قمری است. وجود ظروف سفالی رنگارنگ و لعابدار به طور پراکنده در این تپه کشف شده است. این روستا همچنین زادگاه شاعر بزرگ و نامدار ایرانی حکیم ابوالقاسم فردوسی می باشد که در سال 329 یا 330 هجری قمری در این روستای قدیمی به دنیا آمد.  در سمت شرق بقایای قلعه خانه ای به ابعاد 3 در 5 متر با دیواره های خشتی و گلی و با 3 اتاق قرار دارد که از سایر بناها بلندتر است و به خانه فردوسی شهرت دارد.

آدرس تپه باستانی پاژ: 15 کیلومتری شمال مشهد، تقاطع جاده کلات و کارد

مناطق باستان شناسی مشهد

  • مهدی پیل پایه
  • ۰
  • ۰

موزه مردم شناسی یزد

موزه مردم ‌شناسی

موزه مردم ‌شناسی از دیگر بخش های جذاب و دیدنی در باغ پهلوان پور می باشد،  که در آن آثار تاریخی با ارزشی همچون ابزارآلات مشاغل بومی، ظروف پخت غذا، کتیبه‌های قدیمی، پوشاک سنتی و ... که به 400 اثر می رسد.

 

برج، اصطبل و کاهدان

در بخش ورودی باغ بخش‌هایی همچون برج، اصطبل و کاهدان قرار دارند. این سه بخش همگی در زمان قاجار ساخته شده‌اند؛ ولی تزیینات بنای برج همچون تزیینات بناهای دوره زندیه است.

 

کوشک

کوشک یکی از بخش های جذاب و دیدنی در باغ پهلوان پور مهریز که از زیباترین و باشکوه ‌ترین بنای این باغ می باشد که در زمان قاجاریه در امتداد مسیر اصلی باغ ساخته شده، کوشک یا شربت‌خانه از ۲٫۵ طبقه تشکیل شده و دارای قسمت‌های مختلفی نظیر تالار، گوشواره‌ها،‌ عمارت کلاه ‌فرنگی، حوض‌ خانه می باشد جالب است بدانید آب قنات حسن آباد از وسط کوشک عبور می کند. جالب است بدانید در نزدیکی کوشک بناهای دیگری همچون آشپزخانه، انباری و حمام وجود داشته که بر اثر زمان بر زیر زمین مدفون شده بود و در حفاری های انجام شده از زیر خاک بیرون آورده شدند.

چشمه حسن ‌آباد

  قنات حسن آباد یکی از دیدنی های نزدیک به باغ پهلوان پور می باشد که آب نهرهای باغ پهلوان پور را تامین می کند و از وسط کوشک باغ پهلوان پورعبور می نماید، این قنات از کوه‌های غربالبیز آغاز و از شهرستان مهریز تا روستای دهنو، حسن‌ آباد و مریم ‌آباد یزد عبور می کند. کانال ‎های قنات حسن آباد بدون هیچ ‌گونه املاحی از جمله کلسیم، سدیم، منیزیم می باشد و تغذیه‌ کننده اصلی آب این قنات تشکیلات آهکی در منطقه می باشد، در مسیر قنات حسن آباد آسیاب دو سنگی ، آسیاب حاجی ملا ماشاءاله وآسیاب ریگ نیز قرار دارد، عمق مادرچاه قنات دهنو و حسن ‌آباد حدود  ۴۰ متر می باشد، میزان آب دهی قنات حسن ‌آباد به میزان بارندگی سالانه در شیرکوه بستگی دارد. میزان آب این قنات در فصل بهار و سال های پر آبی به 200 لیتر و در فصل‌های تابستان و پاییز میزان آن به ۱۱۰ لیتر در ثانیه می ‌رسد.

 

باغ خوشنویس

یکی از جاذبه‌ های گردشگری مهریز باغ خوشنویس مهریز می باشد، باغ خوشنویس مهریز متعلق به دوران قاجار است، این باغ از بناهای فرهنگی و تاریخی با المان‌های هنر، معماری و طبیعی شگفت انگیزی می باشد، باغ خوشنویس دارای درختان تنومند و سالخورده‌ای می باشد و از آب و هوای مطبوع و داپذیری نیز برخوردار است. باغ خوشنویس دارای یک ساختمان بسیار زیبا می باشد که این یاختمان از بخش های مختلفی نظیر اتاق‌های نشیمن، انبار، اصطبل و مطبخ تشکیل شده است. این باغ ایرانی نیز به اقامتگاه بومگردی تبدیل شده است. برای خرید بلیط هواپیما تهران یزد یا بلیط پرواز مشهد یزد را از سایت خرید بلیط پرواز خریداری کنید.

 

کاربری باغ پهلوان پور

این باغ زیبا و تاریخی از سال ۱۳۸۸ بعنوان یک هتل مورد استفاده قرار گرفته شما می توانید در این باغ زیبا برای اقامت خود چند روزی اتاقی را رزرو نمایید و در آن اقامت کنید. باغ پهلوان پور دارای ۱۳ اتاق با ظرفیت‌های یک ‌تخته تا چهارتخته دارد.

  • مهدی پیل پایه