گردشگری

گردشگری

گردشگری

گردشگری

  • ۰
  • ۰

فلافل

فلافل از غذاهای محلی جنوب است که طعم دیگری دارد. ماده اصلی این سمبوسه نخود است. تخم‌مرغ، فلفل قرمز، ارده لپه، جعفری و... از دیگر مواد اصلی این غذا هستند. اگر شما هم بلیط چارتری تهران اهواز دارید به شما پیشنهاد می کنیم از خوردن فلافل تند جنوب غافل نشوید.

 

قیمه بوشهری

قیمه بوشهری یک خورشت له شده و قرمزرنگ  از غذاهای محلی جنوب کشور است. طعم قیمه بوشهری شبیه قیمه‌هایی که تا به حال خورده‌اید نیست و مواد اولیه این قیمه سیب‌زمینی، رب، پیاز، لیمو عمانی، زعفران و دارچین است. قیمه بوشهری طعم تقریبا ترش و شوری دارد. اهالی  این غذا را  اغلب با شکر پلو می‌خورند و یکی از غذاهای محلی جنوب است .

اوپیوزی

اوپیوزی نام یکی از غذاهای محلی خوزستان  است. این غذا بسیار راحت و سریع پخته می‌شود و به اشکنه شباهت زیادی  دارد. گردو، شکر، زردچوبه، رب انار، تخم مرغ، پیاز، نان خشک و ادویه‌جات مواد اصلی اوپیوزی را تشکیل می‌دهند که بسیار لذیذ می باشد .

بلالیت

صبحانه‌های مردم جنوب بسیار مقوی و پر انرژی  است. شیره خرما در صبحانه‌های این خطه از کشور به وفور دیده می‌شود. بلالیت یکی از صبحانه‌های پرطرفدار در میان مردم بوشهر و بندرعباس است. خالی از لطف نیست بدانید ماده اصلی این غذا را ماکارونی تشکیل می‌دهد. شیره خرما، شکر، هل، گلاب و روغن از مواد دیگر این غذای خوشمزه هستند.

اگر شما هم بلیط چارتری به جنوب کشور دارید به شما پیشنهاد می کنیم حتما از این صبحانه بی نظیر استفاده کنید.

 

  • ۰۳/۰۲/۱۵
  • مهدی پیل پایه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی