گردشگری

گردشگری

گردشگری

گردشگری

  • ۰
  • ۰

غذاهای محلی بیرجند

غذاهای محلی بیرجند

هر شهر و منطقه ای دارای آداب و رسوم و فرهنگ مختص به خود می باشد. غذاهای محلی هر شهر نیز جزئی از آداب و رسوم و فرهنگ آن می شود.

بیرجند و استان خراسان جنوبی نیز به مانند دیگر استان های ایران، دارای فرهنگ مختص به خود می باشند که این آداب و رسوم، غذاهای لذیذی را نیز شامل می شود که هر گردشگری را مجذوب خود می کند.

غذاهای این شهر شامل انواع آش، و اشکنه و خورشت ها  می شود که هر گردشگری را وسوسه می کند تا برای یک بار هم که شده طعم آن را امتحان کند.

در این مطلب از سایت آس چارتر قصد داریم به معرفی برخی از این غذاها بپردازیم. اگر شما نیز علاقه مند به چشیدن غذاهای لذیذ خراسانی را دارید، می توانید بلیط هواپیما بیرجند خود را از سایت آس چارتر تهیه کنید.

در ادامه همراه ما باشید؛

 

آش شلغم بیرجندی

یکی از غذاهای لذیذ بیرجندی، آش شلغم می باشد که از محتویات آن علاوه بر شلغم می توان به برنج، پیاز داغ، گوشت چرخ کرده، لپه، زردچوبه، روغن، فلفل و نمک نیز اشاره کرد.

شلغم برای فصل های سرد سال و درمان سرماخوردگی بسیار موثر می باشد از همین رو مردم بیرجند این غذا را بیشتر در فصل زمستان تهیه و سرو می کنند.

آش اشکنه غذایی داغ و مفید می باشد که برای فصل زمستان بسیار پرطرفدار می باشد.

 

  • ۰۳/۰۲/۰۶
  • مهدی پیل پایه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی